vrijdag 28 januari 2011

Goed voor de zakelijke markt: Nieuwe Peugeot 508 nu ook met maar 20% bijtelling.

Peugeot 508 nu ook met maar 20% bijtelling.
Met het introduceren van de 508 en 508 SW geeft Peugeot het startschot van hun nieuwe designtaal voor de komende generatie Peugeot’s. Voorproefjes daarvan ontvingen we al eerder met het tonen van de SR1 Concept en het studiemodel ‘5 by Peugeot´ waarop de 508 Berline (sedan) als twee druppels water lijkt. Het exterieur van de 508 is volgens Peugeot een combinatie van elegantie en sportiviteit. Het voornaamste doel daarbij was om een indruk te wekken waarbij zuivere lijnen, kwaliteit en efficiency samenkomen. Peugeot is daar uitsekend in geslaagd. Afgaande op deze eerste officiële foto’s maken beide 508’s een dergelijke indruk. De grote, niet door iedereen gewaardeerde leeuwenbek is verdwenen waarmee Peugeot minder van de daken lijkt te willen schreeuwen. Sierlijk, chique en beschaafd is de nieuwe weg die de Fransen vanaf heden inslaan en dit eerste definitieve teken beloofd veel goeds voor de toekomst.

Interieur
Ook aan het interieur is te zien dat Peugeot twee tandjes hogerop wil met vervanger van de 407. Dat moet eigenlijk ook wel aangezien de 508 ook de opvolger is van de hoger in de markt gepositioneerde 607. Het dashboard oogt sober, maar is voorzien van alle moderne gemakken. Qua afwerking en gebruikte materialen belooft Peugeot topkwaliteit en veel aandacht voor detail. Aan (standaard) luxe en comfort eveneens geen gebrek. Met een lengte van 4,79 meter in het geval van de Berline en 4,81 meter (SW) moet er meer dan genoeg ruimte voor de inzittenden zijn.

Hybride
Hoe gelikt ook, zonder een breed, gevarieerd motorpalet is iedere middenklasse gedoemd te falen. Peugeot lepelt zodoende diverse benzine- en dieselmotoren in de 508 waaronder een 1.6 HDi met 115 pk, een 2.0 HDi met 163 pk en als topper de nieuwe 200 pk sterke 2.2 HDi. Alle diesels zijn standaard voorzien van e-HDi, het nieuwe Start&Stop-systeem van de Fransen.
Als klap op de vuurpijl zal enkele maanden na de lancering het bestaande motorengamma worden aangevuld met de 508 Hybrid4. Hierbij drijft een tweeliter HDi de voorwielen aan en neemt een elektromotor de achtertrein voor rekening. Kortom, een vierwielaandrijver dus. Qua gemiddelde uitstoot wordt een waarde van 99 gram CO2 per kilometer opgegeven. Rijdt de Hybrid4-module enkel op stroom dan is de emissie uiteraard nul.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...