donderdag 13 augustus 2009

Een lagere fiscale bijtelling, een lagere trekkracht voor de aanhanger of caravan

Nieuwe ultrazuinige auto's zijn steeds minder geschikt als caravantrekker. Het 'groener' maken, door fabrikanten veelal gerealiseerd met aërodynamische verbeteringen, kan grote gevolgen hebben voor het toegestane maximale trekgewicht dat een auto heeft.

Vaak mag een auto een minder hoog gewicht trekken, maar soms is de trekkracht zo laag dat er zelfs helemaal geen aanhanger of caravan meer getrokken mag worden (bijvoorbeeld met d Econetic-uitvoeringen van Ford Fiesta en Ford Focus of de Mercedes C200 CDI BlueEfficiency).

Daardoor kunnen bijvoorbeeld leaserijders, die vaak een uiterst zuinige auto kiezen om de lagere fiscale bijtelling van twintig procent, in de problemen komen wanneer zij met de caravan op vakantie willen gaan. Ook kan het zijn dat iemand die eenzelfde (maar zuiniger) model als nieuwe leasewagen kiest, zich niet bewust is van de beperking en daardoor met een illegale combinatie op pad gaat.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...