
In totaal vermeldt de prijslijst drie prijzen. De hier ontbrekende prijs is 11.399 euro, die voor de Acenta met automaat wordt gevraagd. Kopers van laatstgenoemde uitvoering krijgen tevens airconditioning erbij. Standaard op alle types zijn stuurbekrachtiging, airbags voor de bestuurder en de voorste passagier, ISOFIX-bevestigingspunten, ruitenwisser achter, een hoedenplank, een in hoogte verstelbaar stuur en vier bekerhouders. Op de Acenta zijn centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, een radio/cd-speler met mp3-aansluiting, elektrisch bedienbare ramen vóór, een in twéé delen neerklapbare achterbank, mistlampen en zijairbags aanwezig. In het vooronder hangt altijd een 1,0 liter benzinemotor van 68 pk. Hij doet 0-100 km/h in zo'n 14 tellen en haalt 155 km/h. Het verbruik ligt op 4,4 l/100 km. Dat houdt een lage CO2-uitstoot van 103 g/km in, wat betekent dat de Pixo in de categorie van héél zuinige auto's valt en zodoende een aantal overheidsvoordeeltjes krijgt. Naast de lagere houderschapsbelasting, een kwart van het gebruiklelijke bedrag, is de Pixo vrij van BPM en betaalt de zakelijke rijder slechts 14% voor privégebruik.
De Pixo komt in juni op de Europese markt, maar de introductie in Nederland staat gepland voor juli. Het model wordt reeds uitgereden naar zuidelijke landen. Nissan bouwt de auto in India, waar Suzuki verantwoordelijk is voor de productie. Het bedrijf denkt op jaarbasis 30.000 stuks te zullen verkopen in Europa, waarvan dit jaar nog 2.000 stuks in ons land.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten