dinsdag 20 januari 2009

Suzuki Alto duikt onder 8 mille

Eén van de prijzen van de kakelverse Suzuki Alto was door de importeur al vrijgegeven. Dat 'Comfort' genaamde type was echter niet het voordeligste type, want onder het 8.499 euro kostende model duikt nu de 'Base' met een prijskaartje van minder dan acht mille.

De goedkoopste Base-uitvoering vergt een investering van 7.999 euro, waarmee de versie 500 euro voordeliger is geprijsd dan de Comfort. Als topmodel brengt Suzuki de Exclusive, à raison van 10.499 euro. Op geen enkele handgeschakelde versie hoeft BPM te worden betaald. De wagentjes vallen met hun CO2-uitstoot van 103 g/km in de milieuvriendelijkste categorie. De zakelijke rijder (zo die er zijn) hoeft daardoor ook maar 14% bijtelling te betalen.

De nieuwe Alto komt alleen als vijfdeurs hatchback en is louter leverbaar met een 68 pk sterke 1.0 driecilindermotor die gemiddeld slechts 4,4 liter per 100 km zou moeten consumeren. Een handbak is standaard, maar kopers van de Comfort en Exclusive kunnen ook voor een viertrapsautomaat (meerprijs 1.800 euro) kiezen.

Het basismodel is net als alle andere Alto-versies vanaf april in ons land beschikbaar. Tot de standaarduitrusting behoren zaken als elektrische stuurbekrachtiging, een in hoogte verstelbaar stuurwiel, een achterruitwisser inclusief sproeier, een infodisplay, een neerklapbare achterbankleuning, tweekleurige interieur, bumpers in carrosseriekleur, ABS, remassistent en twee frontairbags. Wie daar bovenop nog centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, elektrische bedienbare zijruiten vóór, een uitneembare box onder de laadvloer, gordijnhoofdairbags en zijairbags wenst komt op de Comfort uit. Het topmodel beschikt over airconditioning, radio/CD-/MP3-speler, een toerenteller, acht speakers, een in twee gelijke delen neerklapbare achterbankleuning, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, lichtmetalen wielen, buitenspiegels en portiergrepen in carrosseriekleur, mistlampen en ESP.

De productie van de Alto vind plaats in India, net als bij zijn voorganger, die tot eind 2005 werd geleverd het geval was. Daar rolt voor het eerst ook een tweelingbroer onder een andere Japanse naam van de band, de Nissan Pixo. Dat model, voorzien van een afwijkende frontpartij, zal later dan de motorisch identieke Alto op de Nederlandse markt komen.

Bron: AutoTelegraaf.nl

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...