Peugeot 508 nu ook met maar 20% bijtelling. |
Interieur
Ook aan het interieur is te zien dat Peugeot twee tandjes hogerop wil met vervanger van de 407. Dat moet eigenlijk ook wel aangezien de 508 ook de opvolger is van de hoger in de markt gepositioneerde 607. Het dashboard oogt sober, maar is voorzien van alle moderne gemakken. Qua afwerking en gebruikte materialen belooft Peugeot topkwaliteit en veel aandacht voor detail. Aan (standaard) luxe en comfort eveneens geen gebrek. Met een lengte van 4,79 meter in het geval van de Berline en 4,81 meter (SW) moet er meer dan genoeg ruimte voor de inzittenden zijn.
Hybride
Hoe gelikt ook, zonder een breed, gevarieerd motorpalet is iedere middenklasse gedoemd te falen. Peugeot lepelt zodoende diverse benzine- en dieselmotoren in de 508 waaronder een 1.6 HDi met 115 pk, een 2.0 HDi met 163 pk en als topper de nieuwe 200 pk sterke 2.2 HDi. Alle diesels zijn standaard voorzien van e-HDi, het nieuwe Start&Stop-systeem van de Fransen.
Als klap op de vuurpijl zal enkele maanden na de lancering het bestaande motorengamma worden aangevuld met de 508 Hybrid4. Hierbij drijft een tweeliter HDi de voorwielen aan en neemt een elektromotor de achtertrein voor rekening. Kortom, een vierwielaandrijver dus. Qua gemiddelde uitstoot wordt een waarde van 99 gram CO2 per kilometer opgegeven. Rijdt de Hybrid4-module enkel op stroom dan is de emissie uiteraard nul.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten