De 4,08 meter lange, 1,74 meter brede en 1,40 meter hoge 2+2-Coupé (Honda noemt het een vierzitter) beschikt over een 1.497 cc grote viercilinder benzinemotor met een vermogen van 114 pk. Door de toepassing van een elektromotor met een netto-opbrengst van 14 pk komt het totaalvermogen op 124 pk. Het koppel bedraagt 145 Nm. Daarmee halt de coupé een topsnelheid van precies 200 km/h. De acceleratie 0-100 km/h neemt 9,9 tellen in beslag. Volgens de fabrikant ligt het gemiddeld verbruik op 5,0 l/100 km. Doordat deze auto een CO2-uitstoot van 117 g/km heeft, valt hij in de 20% bijtelling.
De S-versie kost 24.990 euro. De Sport vergt een investering van 26.390 euro en voor 28.690 euro poetst Honda de GT op. De CR-Z staat op 16 inch wielen met wieldoppen, maar de Sport en GT komen met lichtmetaal voor de dag. De twee beschikken bovendien over zaken als een verlicht dashboardkastje, aluminium pedalen, afdekhoes voor de bagageruimte, lederen stuurwielbekleding, mistlampen, chroomafwerking van de middenconsole, multifunctioneel stuurwiel en twee (GT) tot drie (Sport) extra speakers. Het topmodel GT heeft tevens alarm, inklapbare buitenspiegels, cruise control, verwarmde voorstoelen en automatisch inschakelende verlichting aan boord. Vreemd genoeg heeft zowel het basis- als het topmodel een radio met CD-speler, maar dient daar op het tweede niveau voor te worden bijbetaald.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten