
De nieuwe Polo heeft een duidelijk Volkswagengezicht gekregen met een vlakke grille en brede koplampen. Ten opzichte van het huidige model is de nieuweling zo'n 3,5 centimeter in lengte gegroeid en meet nu 3,95 meter. De breedte bedraagt 1,68 meter en dat is ruim 3 centimeter meer. In het eerste jaar zijn er zeven motoren beschikbaar: vier benzineversies en drie diesels. De vermogen variëren van 60 tot 105 pk. Vijf van deze motoren zijn compleet nieuw voor de Polo, die zowel als 3- en 5-deurs leverbaar wordt. Begonnen wordt met de vijfdeursversie. De Duitse hatchback krijgt standaard de beschikking over een elektronisch stabiliteitssysteem (ESP) Hill Hold Control. Dit laatste zorgt er voor dat de auto op een heuvel niet achteruit rolt bij het wegrijden.
De instrumenten van de Polo zijn ook opnieuw vormgegeven. Zij hebben nu wit achtergrondlicht en de vormgeving komt overeen met die van de Golf. De brandstofmeter van de nieuwe Polo is digitaal. En net als de randen van de luchtroosters heeft ook de draaischakelaar voor de verlichting – links op het dashboard – een fraai glimmende metalen afwerking vanaf de Comfortline.
Net als voor andere nieuwe Volkswagens zijn ook voor de Polo driespaaksstuurwielen ontwikkeld. In de topuitvoering is een lederen stuurwiel geplaatst dat iets kleiner is dan die in de Golf. Optioneel is een multifunctioneel stuur met bedieningsschakelaars in de linkerspaak. De armsteunen in de deurpanelen zijn ergonomisch gevormd. Bovendien hebben zij ruimte voor een 1,5-literfles. Voor het eerst kan een middenarmsteun met ingebouwd opbergvak worden besteld in de Polo.
30 nov 2009 is de Polo verkozen tot auto van het jaar 2010. Een extra reden om deze auto te overwegen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten